Kalender

KÕIK SÜNDMUSED

EKRAAN

 

Haridusvõrgu ümberkorraldused

Uudised ja teated

Räpina Lasteaia Vikerkaar õpetajad Rumeenias kogemusi omandamas

Kui jaanuaris õppisime Erasmus+ K2 Strateegilise koostöö projekti raames keele ja meelega talvises Lätis, Gulbenes, siis märtsis võttis meid vastu kevadine Rumeenia, oma imelise pealinna Bukarestiga. Seljatanud sombuse ja külma Tallinna, asusime 12.märtsil teele Bukaresti. Bukarestis oodati meid Gradinita nr 7 lasteaias. Vastuvõtt oli soe ja südamlik. Meid tervitas omatehtud maitsva saiaga lasteaia direktor. Kõik töötajad olid riietunud meie auks rahvariietesse.

Esimene päev lasteaias algas meil traditsioonilise hommikusöögiga, mille nimel olid vaeva näinud kõik lasteaias töötavad inimesed. Rikkalik laud oli kaetud nende endi poolt valmistatud maitsva toiduga. Kõhud head, paremat täis algasid tegevused. Esimese asjana tutvustati meile lasteaeda ja seal olevaid võimalusi. Peale ringkäiku saime teadmisi varjuteatri kohta. Selleks, et esitada ühte head ja õppetlikku lugu, pole alati tarvis sõnu, piisab kui on olemas idee ja ka mõningad vahendid ja valmibki suurepärane teos. Meie väike gupp, kuhu kuulusid peale meie ka juba eelmisest korrast tuttavaks saanud õpetajad Lätist, Rumeeniast ja Hispaaniast, jagati kolmeks. Iga rühm sai ülesande luua 3 lausega üks õpetlik lugu ja siis see varjuteatrina ette kanda. Valmisid 3 täiesti einevat ja huvitavat teost, mida oli nauditav vaadata. Peale inspireerivaid etendusi suundusime avastama Bukaresti arheoloogia muuseumit. Tegusa päeva lõpetuseks tutvustati meile „Mind Lab" mänge. Mängud on välja töödatud Iisraelis ja nende eesmärk on lapse mõtlemist arendada mitmetasandiliselt. Meil endil oli võimalus kasutada oma mõtlemisvõimet neid mänge läbi mängides ja nii mõnegi õpetaja soetas ka endale neid mänge.

Järgmise päeva tegevused algasid meil lasteaias, ühes maagilises toas. Selles toas on kogu lasteaia personali jaoks tähtsad esemed. Iga töötaja on toonud enda jaoks olulise, ajaloolise asja sinna ruumi, seal oli väikseid pastlaid, rahvariideid, ajaloolisi nõusid jne. Selles ajaloolise hõnguga toas räägiti meile ühest legendist, legend rääkis võitlusest hea ja kurja vahel. Legndist ajendatuna meisterdasime endile hea õnne esemeid, kes meisterdas medaljoni, kes käepaela. Tegevuse viimaseks ülesandeks saime valmistada „koleda mehe" maski, mis nende uskumuse kohaselt on väga hea õnne tooja. Saime kasutada erinevaid tehnikaid ja metoodikaid, mis olid uudsed ja inspireerivad. Seejärel külastasime loodusmuuseumit, mis oli fenomenaalne elamus. Peale elamusterohket muuseumi külastust suundusime tagasi lasteaeda, kus ootas meid tantsuline etteaste laste poolt. Lapsed esitasid meile erinevaid Rumeenia rahvatantse.

Kolmas päev algas üsna varakult, kuna pidime bussiga sõitma kaugele mägedesse, kus asus suur lastelaager. Saime läbi teha lastele mõeldud õpetliku ja aktiivse õppeprogrammi. See sisaldas ronimist, köiel laskumist, vibuga laskmist, lambakarjusega tutvumist ning traditsioonilist lambalihast valmistatud toidu maitsmist. Peale aktiivset ja seiklusrikast hommikupoolikut mägedes alustasime teekonda veel kõrgemale mägedesse. Ees ootas meid tutvumine kahe maalilise ja huvitava ajalooga kirikuga. Üleolevate tunnetega asusime tagasiteele Bukaresti, et asuda koduteele. Jääme väga ootama meie järgmist kohtumist Hispaanias.

Projektikohtumisel osalesid Jana Freirich ja Kadi Eltermaa